NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

O Eseries přístrojích E5, E6, E52, E66, E71, E72 a všech dalších
X-Tech
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2014, 22:35
Přístroj: E52
Kontaktovat uživatele:

NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

Příspěvekod X-Tech » 30 črc 2014, 22:49

Zdravim,

nedari se mi zprovoznit email na mem telefonu NOKIA E52. Chci pouzit vestavenou aplikaci Nokia Email, ale nelze mi zalozit ucet. Po nakliknuti volby "Nová schránka" mi klasicky naskoci screen s vyberem z nekolika typu emailovych uctu. Vybral jsem napriklad typ uctu 'Seznam' ci 'Centrum' na nichz mam emailove ucty. Do naskocivsich policek jsem zadal jak cely nazev uctu, tak i spravne heslo, jenze opakovane se nic nedeje. Namisto posunu vpred mi naskoci okno s hlaskou "Nelze vytvořit účet"..
Zkousel jsem vytvorit ucet i pres volbu 'Jiný', ale opet bezuspesne. Jednoduse: na mem telefonu nelze vytvorit ucet.

Navic jsem zkousel i jine emalove klienty jako Emoze a i u nej mi nesel zalozit ucet..

Pripojeni k internetu mi jinak funguje, pres prohlizec se pripojim na internet bez problemu. Jako pristupovy bod mam nastaven bod "Internet". V cem je prosim potiz? Opomnel jsem nekde neco nastavit v Nastavenich telefonu?

Prosim o pomoc a vyreseni tohoto problemu.
Diky,
A
Naposledy upravil(a) X-Tech dne 04 srp 2014, 23:38, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Adalbert72
Moderátor
Příspěvky: 1663
Registrován: 26 říj 2010, 22:08
Přístroj: N8-00
Bydliště: Passau, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

Příspěvekod Adalbert72 » 04 srp 2014, 03:11

Tohle vypadá na systémovou chybu, kvůli které pravděpodobně bude nutno provést Hard reset, a to buď:
1. Trojhmatem
2. kódem *#7370#
Tato procedura smaže celý telefon, záloha nutná (pouze vybrané položky, nikoliv kompletní záloha celého přístroje :!: ).
Po formátu by bylo vhodné pomocí Navifirm+/a Phoenix flashnout čistý FW, nebo alespoň pomocí Nokia Suite FW přeinstalovat.

:arrow: Zadáváš správně všechny parametry? Nepokoušíš se např. o IMAP na Seznam.cz, který na Nokia přístrojích nefunguje? Zkusil jsi i POP3 přístup?
:arrow: Máš na Seznam.cz v nastaveních povolenou synchronizaci pomocí POP3?
2x N8-00 Dark Grey, v.111.40.1511 Belle Refresh h@cked
X-Tech
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2014, 22:35
Přístroj: E52
Kontaktovat uživatele:

Re: NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

Příspěvekod X-Tech » 04 srp 2014, 14:12

Zdravím,

moc díky za odpověd! Předně, od mého prvotního vzkazu jsem se posunul dál, ovšem pořád tu problémy přetrvávají. A váš příspěvek na leccos odpovídá..

Přesně tak, z počátku jsem si myslel, že je to nějaká systémová chyba. Do hard resetu by se mi opravdu nechtělo, navíc s flashováním nemám moc zkušenností.
Rozhodl jsem se z rozličných důvodů k instalaci ProfiMail (Nokia Email je dle zkušennosti uživatelů pomalý a nevyspělý; a po shlédnutí UI ProfiMail musím konstatovat, že tento program je hodně vyspělý).
* u Nokia Email mi stále učet vytvořit nešlo i když v minulosti jsem se dostal až k ověřovaní ůčtu. Nevím kde může být problém. Jde program Nokia Email odinstalovat/přeinstalovat? Nokia Email může vytvářet i POP3 ůčty? V defaultu však vytváří zřejme IMAP. Jak to nastavit?

Tedy, po úspěšné instalaci ProfiMail a vytvoření mých rozličných ůčtů jsem k mé radosti zjistil, že vše funguje, dokonce i IMAP a Push Mail, ovšem s jedinou vyjímkou - IMAP na Seznam.cz! IMAP na mém Gmailu i Centrum.cz funguje bez problémů, ale Seznam.cz se na IMAP i při vypnutí Push Mail nechytá a neustále hazí chybové hlášky ohledně IMAP IDLE (i když je u ůčtu vypnutý), Time Out a certifikace Thawte. Program sice INBOX i další složky updatuje, ale např. nesynchronizuje smazání obsahu Koše apod., ale hlavně pořád háže ony chybové hlášky, což zdržuje. K tomu všemu hází i již zmiňované informační okno ohledne certifikátů.

Každopádně po Vaši odpovědi je v tom více jasno;) Na netu jsem i někde četl, že S60 3rd nepodporuje Push Mail (evidentně jen u něketrých serverů). Co je toho příčinou? Proč jde na Seznamu jen POP3? Je chyba na straně Seznamu a jejich certifikátů? POP3 jsem zkoušel a měl by jít - ještě to však musím ověřit.

Na ProfiMail fóru jsem se ptal na i na onu hlášku ohledně certifikátů - evidentně se týká Seznamu a zřejmě jen při zapnutém IMAP (certifikát je od Thawte společnosti). Napadlo mě to obejít a v Zabezpečení nepovolit on-line prověřování těchto certifikátů. Co si o tomto myslíte?

Každopádně, máte zkušennosti s ProfiMail? Dle mého soudu bude o mnoho vyspělejší, než-li Nokia Email. Můžete souhlasit?

Co by jste mi při používáni tohoto sw ještě doporučil? Nebo jsou ještě nějaké lepší varianty?

díky za odpovědi a reakci
XT
Naposledy upravil(a) X-Tech dne 06 srp 2014, 22:25, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Adalbert72
Moderátor
Příspěvky: 1663
Registrován: 26 říj 2010, 22:08
Přístroj: N8-00
Bydliště: Passau, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

Příspěvekod Adalbert72 » 04 srp 2014, 15:15

:arrow: E52 oficiálně push email nepodporuje, bohužel bez bližšího zdůvodnění. Problém by měl jít obejít nastavením schránek pomocí vestavěné Mail for Exchange. Bohužel jsem E52 neměl delší dobu v ruce, takže si nepamatuji, zda touto funkcí disponuje.
:arrow: Nokia Email klient POP3 účet vytvořit (vždy) uměl, situace ale není jednoznačná: novější verze klienta byly kvůli "přehlednosti a zjednodušení" osekány o různé funkce, aby byla instalace co nejsnazší. Úskalím tohoto pak ve výsledku byla nemožnost ovlivnit nastavení těch předvolených schránek. Při volbě "Jiný", pak obvykle šlo rozhodnout, o jaký typ schránky se bude jednat, i nastavit např. jiné (zabezpečené) porty.
:arrow: ProfiMail je patrně nejlepší klient, s kterým se S60 uživatel mohl setkat. Chlapci z LCG své appky dotáhli do pozoruhodných dokonalostí, např. Správce souborů X-Plore (od v. 1.60 freeware) v podstatě nemá konkurenci.
:arrow: IMAP a Seznam.cz si nerozumí, už se to řešilo před časem. Ke kloudnému výsledku jsme nedospěli, ovšem patrně nefunguje na žádné verzi Symbianu. POP3 se Seznamem funguje bez potíží. Jestli IMAP funguje i na Centrum.cz, lze tedy dovodit příčinu někde na Seznamu, ačkoli nám vždy tvrdili, že vše fungovat má. S IMAP přístupem mám dobrou zkušenost také na Google, který i vestavěný Nokia Email zvládne.
:arrow: Co se Thawte týče, lze se pokusit ověřování vypnout, v cestě zhruba: Nastavení/Správa telefonu/Zabezpečení/Certifikáty. Zde klikni na dotyčný certifikát, a zvol žádoucí nastavení zabezpečení. Otázka je, zda to Systém na nehacklém přístroji fakticky povolí...
2x N8-00 Dark Grey, v.111.40.1511 Belle Refresh h@cked
X-Tech
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2014, 22:35
Přístroj: E52
Kontaktovat uživatele:

Re: NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

Příspěvekod X-Tech » 04 srp 2014, 23:31

Predne, stale jeste koumam Seznam na IMAPu. Zjistil jsem, ze IMAP Seznamu na E52 s jistymi kompromisy funguje, konkretne musi se zakazat SSL na SMTP. Dobra zprava je, ze IMAP Seznamu reaguje na nastavenou Auto-auktualizaci a dokonce doruci i visualni a zvukove avizo na display telefonu. A pokud ucet obnovim manualne - "[Sent]" - tak se vsechny slozky updatuji v mirroru kopiruji na server, coz je prave onen bonus oproti POP3. Nicmene u Kose a smazanych zprav toto zcela nefunguje - smazane se zpravy se po refreshi vraci jako nesmazane. Vse tedy hlavne kali ono cas od casu naskacujici chybove okno "IMAP IDLE.." - konkretne po pripojeni uctu (5). Nicmene tato chybova hlaska se da ale odkliknout a pak prejit normalne ke slozkam. Tedy, s privrenymi oci IMAP na Seznamu zda se funguje.)

:arrow: co se tyce Push Mail, musim konstatovat, ze na Centrum i Gmail mi funguje. Z toho vyplyva, ze chyba neni v S60, ale v Seznamu. Kdyby Push Mail nesel v ramci platformy, tak bych ho nerozbehl ani na Centrum/Gmailu. Jeste budu s Push Mail na Seznamu experimentovat.
kazdopadne, jak myslite ono 'obejiti' tim Mail for Exchange? Mail for Exchange = Nokia Email? Je zde tedy nekde nejaky navod na to jak to pripadne obejit?

:arrow: dalsi poznatek. Pres zapnuty IMAP na Seznamu, ktery slozky, byt s vyse zminenymi chybovymi hlaskami, zobrazuje a updatuje, jsem se pokousel poslat email. Neslo ho odeslat - naskocila hlaska "Posilam: Chyba pri pripojovani (Invalid SSL message received)". Pokud vsak bylo v Pokrocilem nastaveni zapnuto "SSL". Pote jsem ho SSL deaktivoval a email jiz oseslat sel.

:arrow: pokud je SSL vypnuto, je to velke bezpecnostni riziko?

:arrow: co se tyce Nokia Email.. je mozne nekde ztahnout starsi verzi? Evidentne mam tu novejsi (posledni) v3.26.0, jelikoz "Nelze vytvorit ucet" a zadne detailni nastaveni tam nejsou.

:arrow: a co se tyce Thawte certifikatu. v Nastaveni techto dvou certifikatu jsem docasne zakazal neco jako on-line overovani a vypada, ze to zabralo a ona naskakujici info-hlaska se prozatim neobjevuje. Ovsem mam podezreni, ze to take zpusobovala jista kombinace v Nastavenich, kde je par polozek tykajicich se IMAP, Push Mail a casoveho pripojeni a to jak programoveho tak uctoveho (Cas auto-auktualizace, Udrzovat spojeni, Pripojit Push Mail, Casovy limit pripojeni).

diky za reakce
XT

p.s.: naprosty souhlas - ProfiMail je opravdu obdivuhodny program! Klobouk dolu klukum z LCG. Je az k neuvereni, ze neco takoveho mohlo vubec pro Symbian vzniknout. Je to plnohodnotny klient a navic nesmirne intuitivni.. Mohu smele rici, ze strci do kapsy lecktere sve desktopove kolegy..
kdo stoji za vyvojem ProfiMail? Je to slovensky program?
Samozrejme X-Plore mam nainstalovany take. Dvoumi slovy: no comment;)

Je k vzteku, ze NOKIA je dnes jiz Microsoft a ze Symbian je (spolu s Nokii) mrtev. S tim se vazne nesmirim.. Nebo je zde nejaka nadeje, ze si nekdo veme Symbian pod kridla a ozivi ho??
Uživatelský avatar
Adalbert72
Moderátor
Příspěvky: 1663
Registrován: 26 říj 2010, 22:08
Přístroj: N8-00
Bydliště: Passau, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

Příspěvekod Adalbert72 » 06 srp 2014, 13:44

1.Mail for Exchange byla primárně určena k synchronizaci Kontaktů, Kalendáře, Poznámek a Webových záložek se vzdáleným serverem. Lze ji ale použít i pro synchronizaci emailů. Při vytváření schránky se pak použije předvolený MfE profil v Nokia Emailovém klientu. Základní info je "ZDE".

2. Seznam v Nokia přístrojích si nerozuměl ani se zabezpečeným přístupem APOP, natož se SSL/TLS zabezpečením. Vše fungovalo opravdu pouze při odznačení zmíněných funkcí. Pravděpodobně stav souvisí s místní ochranou od ESETu, která bude asi dostačující.

3. Vypnuté šifrování SSL bude asi v případě Seznamu záměrným stavem, aby mohl ESET na serveru lépe zkontrolovat poštu kvůli virům (při zapnutém SSL to sice umí také, ale synchronizace obvykle vázne).

4. Starší/ i novější verze Nokia Email se sice na internetu seženou, s téměř 100% jistotou však při pokusu o instalaci dojde k hlášce: "Nelze instalovat, součást je vestavěná", nebo "Chyba aktualizace". Je to proto, že je appka integrovaná do ROM paměti (disk Z:), a přepsat by ji šlo pouze novým flashem.

5. Míval jsem N86, která měla stejnou verzi systému, jako E52. Tam šlo vytvořit emailovou schránku s průvodcem, a v něm definovat mj., zda půjde o IMAP/POP3. Toto v dalším nastavování po vytvoření schránky již později nešlo změnit. Více info je vprostřed strany "ZDE" :)

6. LCG byla původně (česko)slovenská firma, která původně hodlala expandovat na trh vývojem her. Dnes sídlí na Slovensku.
2x N8-00 Dark Grey, v.111.40.1511 Belle Refresh h@cked
X-Tech
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2014, 22:35
Přístroj: E52
Kontaktovat uživatele:

Re: NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

Příspěvekod X-Tech » 07 srp 2014, 01:03

Zdravim,

zase jsem o kus dal. Sice to testovani a hnipani se v nastvenich stalo cas, ale preci jen to k necemu bylo a je (tedy pokud clovek chci mit v mobilu s S60 na cestach funkcni plnohotnotny emailovy klient, coz ProfiMail zcela jiste je).

Zjistil jsem zajimave veci. Tedy, predne jsem zjistil, ze IMAP vc. Push Mail zcela funguje a to i na Seznamu, byt s jistym omezenim. Timto tvrzenim jdu tedy proti proudu, ze na E52 nelze zprovoznit plnohodnotny IMAP vc. Push Mail;)

Cele jadro pudla je v nastaveni spravnych portu u SMTP a spravne volby sifrovani ("SSL/TLS" vs. "StartTLS"). U IMAP (prijem posty) vse funguje v defaultu, na vsech trech serverech.
Od posledniho testovani jsem totiz zjistil, ze lze nastavit a pouzivat i plnohodnotne sifrovane komunikace!

Testoval jsem totiz a zjistoval nastaveni pro Seznam, Centrum i Gmail. Kazda sluzba ma sve mouchy. Zde je jednoduse shrnu:

SEZNAM
zde se vytky tykaji Push Mailu.
1/ ucty na Seznamu hazi chybovou hlasku ohledne IMAP IDLE, nicmene hlaska se da odklinout a jit normalne do slozek uctu.
1/ zaply Push Mail je vsak potreba a to kvuli okamzitym notifikacim (pokud je ma uzivatel zaple). Bez toho emaily pri zapnutem "Auto-updatu" napr. 10min. chodi, ale v tichem rezimu. Pokud je Push Mail zaply, prijde notifikace jak ma.
3/ synchronizce slozek probiha v poradku az na slozku "Kos". Po odstraneni se emaily do slozky "Kos" v telefonu vraceji, resp. tam zustavaji (resp. mazou se jen hlavicky, po dalsim refreshi se opet obnovi). Mozna to vyresi nejake nastaveni na serveru.

CENTRUM
zcela jiste nejlepsi mozny vysledek. Vse bez problemu, ve vsech ohledech (synchronizace, Push Mail aj.).

GMAIL
zde je vysledek take vyborny, byt s malymi vytkami.
1/ na jednom ucte se mi nepodarilo sesynchronizovat slozky, ktere obsahovali velmi velmi stare emaily (z praveku Gmailu). U jinych uctu se vse synchronizovalo.
2/ trochu vice prace dava odstranit pres ProfiMail smazane emaily ze slozky "Kos". Nejprve se totiz mazou z internich slozek ProfiMailu a az pote, napodruhe, se smazou i ze serveru.
3/ take jsem zaznamenal, ze kdyz mi prijde novy email, tak mi sice prijde notifikace, ale pro skutecne zobrazeni (fyzicke nabehnuti noveho emailu do slozky) musim ucet opet refreshnout - button "[Send]". To se mi vsak stalo/stava hadam jen u jednoho emailoveho uctu, ktery je poue postaven na Gmailu (nejedna se tedy o "...@gmail.com") a ma vlastni domenu.

Tedy, to je prozatim vse k tomuto tematu. Mozna par nedodelku by sla jeste vyspravit (myslim, ze hodne se toho da zvladnout v nastaveni uctu na serveru). Kazdpopadne verim, ze nekomu tyto me informace mohou poslouzit a na svem Symbianu muze diky nim rozbehnout plnohodnotny ProfiMail resp. emailoveho klienta;)
XT

*

Ad

1./ Jinak k tem dalsim vecem. Mail for Exchange (podobne jako Ovi) nezprovoznim, jelikoz je to cele od Googlu a nechci mit vsechny emaily zastresene pod jejich uctem. Je to ale vec kazdeho.)

2. & 3./ ma zjisteni (vi. vyse) vyvraci, ze na Symbianu nefunguje SSL/TLS;) Co se tyce APOP, ten jsem nezkousel, jelikoz mi jde o IMAP ucty.

4. & 5./ Pokud se mi podarilo zprovoznit ProfiMail, tak o Nokia Email vazne jiz zajem nemam. Mozna jsou starsi verze lepsi, ale do flashe se mi vazne nechce. To chce dalsi znalosti a na to nemam cas a nikoho kdo by to provedl v mem okoli neznam. (jen pro zajimavost, co je k flashi E52, tedy krome znalosti, vse treba?)

Klukum z LCG drzim palce;)
XT
Uživatelský avatar
Adalbert72
Moderátor
Příspěvky: 1663
Registrován: 26 říj 2010, 22:08
Přístroj: N8-00
Bydliště: Passau, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

Příspěvekod Adalbert72 » 07 srp 2014, 13:23

Jsem rád, že se to povedlo zprovoznit, s tím SSL/TLS jak vidno, došlo k nějakému posunu, podívám se také (opět) do svých nastavení.

:arrow: K flashování se aktuálně používá dvou způsobů:
1. Navifirm+/Phoenix
2. Nokia Care Suite a její součást Data Package Manager (verze "Fixed").

:arrow: Co se Symbianu týče, existuje podpora od "skalní" komunity, která píše nové appky, a byl vytvořen i nový Store (kvůli nemožnosti aktualizovat obsah v tom starém). O problému se již diskutovalo... Existuje i předpoklad (nicméně velmi podobný příslovečnému věštění z křišťálové koule), že časem bude Symbian někým znovu objeven, a objev zapomenutého systému mu přidá na atraktivitě. O Symbianu se píše nejvíce na třech místech: All About Symbian News, Daily Mobile a Symbian-Developers. Tam se nachází také naše komunita, a pocházejí odtud (víceméně) všechny aktuality.
2x N8-00 Dark Grey, v.111.40.1511 Belle Refresh h@cked
X-Tech
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 30 črc 2014, 22:35
Přístroj: E52
Kontaktovat uživatele:

Re: NOKIA E52 - PROBLEM S ROZBEHNUTIM EMAILOVEHO KLIENTA

Příspěvekod X-Tech » 07 srp 2014, 20:18

Take jsem rad, ze se mi podarilo vse, az na mensi detaily, rozbehnout. Vysledek je tedy takovy, ze u SMTP lze "SSL/TLS" provozovat bez problemu na Seznamu i Gmailu. Na Centrum jde SMTP jen na "StartTLS".
U IMAP je "SSL/TLS" mozny vsude a beha v dafaultu. U SMTP u Seznamu a Gmailu se musi nastavit specialni porty.

Jinak verim, ze Symbian nekdo casem skutecne nahodi a ze nezustane zapomenut! Symbianske komunity jiste neco upecou;) Vzdy mi byl totiz tento OS sympaticky, svou jednoduchosti a dalsimi vecmi.

Co se tyce flashovani: dovuluji si dialog prevest na jine me vlakno, ktere se tim zaobira;)
viewtopic.php?f=65&t=20105

diky za reakce
XT

Zpět na “Eseries telefony”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti